FILM THINKING
mamy wieloletnie doświadczenie w branży filmowej i kochamy dzielić się wiedzą, dlatego zapraszamy na cykl dwunastu 90-minutowych spotkań warsztatowych pobudzających Twoją kreatywność poprzez analizę filmów. Kurs przygotowujemy w oparciu o naszą autorską metodę.
Jeśli lubisz oglądać filmy, czy bingować seriale — niezależnie od tego czy są to blockbustery jak „Avengers”, uznane kino festiwalowe jak „Lady Bird”, kinowe hity jak „Oppenheimer”, serialowe perełki jak „Euforia”, to te zajęcia są z całą pewnością dla Ciebie!
TO COŚ DLA MNIE, ZAPISUJE SIĘ!
TO NIE SĄ KOLEJNE NUDNE ZAJĘCIA O FILMIE!
NASZ KURS OPARTY JEST O AUTORSKĄ METODĘ, KTÓRA URUCHOMI TWÓJ POTENCJAŁ!
"Zajęcia są adresowane zarówno dla osób, które chcą w przyszłości dostać się do Szkół Filmowych (niezależnie od kierunku), jak i do tych, którzy chcą tworzyć i potrzebują bodźców, aby pobudzić swoją kreatywność. To zajęcia dla tych, którzy chcą poszerzyć swoja wiedzę o sztuce audiowizualnej." [Malwina Czajka]
Zyskasz pewność siebie przy wyrażaniu opinii
Rozwijasz się i uczysz kompetencji komunikacyjnych i społecznych na bazie tego, co kochasz — filmów i seriali.
Pobudzisz kreatywność i analityczne myślenie!
Dowiadujesz się, jak wykorzystać swój potencjał oraz znaleźć inspirację dla swoich działań kreatywnych!
Zdobędziesz wiedzę o sztuce audiowizualnej
Zdobywasz wiedzę o środkach filmowego wyrazu, języku filmu, trendach w kinie i kulisach produkcji.
696 zł za pełny semestr!
Cykl zajęć online:
12 spotkań x 90 minut
marzec-czerwiec / raz w tyg. / 4 m-ce
poniedziałki godz. 19:30-21:00
Start: 10 marca 2025 r.
Finał: 23 czerwca 2024 r.
Cykl zajęć stacjonarnych Łodzi: 12 x 90 min.
marzec-czerwiec / raz w tyg. / przez 3 m-ce
Start: 10 marca 2025 r. (poniedziałek 17:30)
Przy płatności jednorazowej: 696 zł (brutto)
(koszt jednostkowy: 58 zł / zajęcia)
Łączny koszt przy płatności w 3 ratach: 768 zł.
(koszt jednostkowy: 60 zł / zajęcia)
Nie ma możliwości zapisania się na pojedyncze zajęcia.
WCHODZĘ W TO!
Co sądzą o zajęciach uczestnicy?
Pani Malwina uczyła nas w liceum filmowym teorii i analizy filmu i były to zdecydowanie najlepsze zajęcia jakie mieliśmy w szkole. Bardzo wiele z nich wyniosłem i pozwoliły mi one patrzeć na filmy w zupełnie inny sposób. Bardzo polecam.
Ryszard
(źródło: ekorepetycje.net)
Nie znam osoby, która przekazuje wiedzę filmową w tak przyjemny i przystępny sposób jak Pani Malwina. Dzięki jej zajęciom zupełnie inaczej odbieram kino i czuję się znacznie bardziej świadomym widzem. Polecam!
Stasiek
(źródło: ekorepetycje.net)
Bardzo fajne zajęcia można się wiele dowiedzieć i podyskutować o swoich ulubionych filmach. Pani Malwina to najlepsza nauczycielka od zajęć filmowych jaka mnie uczyła, po zajęciach pojechałem na festiwal filmowy „Kamera akcja” doświadczenie które zapamiętam do końca życia napewno wrócę na koleją edycję.
Antoni
(źródło: ekorepetycje.net)
Dziękuję za te półtora roku zajęć! Dyskusje na nich zawsze otwierały mi głowę.
Maria
(źródło: ankieta po zakończeniu zajęć)
DODATKOWE KORZYŚCI DLA KURSANTÓW
PRZYKŁADOWE FILMY/ SERIALE, KTÓRE OMAWIAMY PODCZAS ZAJĘĆ
POZNAJ NAS
MALWINA CZAJKA
Jestem animatorką kultury, filmoznawczynią i edukatorką. Od 2010 roku współtworzę Festiwal Kamera Akcja w Łodzi, którego 15. edycja odbyła się 24-27 października 2024 r. Ukończyłam filmoznawstwo i nowe media na Uniwersytecie Łódzkim. Organizuję wiele wydarzeń filmowych (Serio Pro, Filmowe lato, Akcja Edukacja). Byłam dyrektorką artystyczną dwóch edycji Festiwalu Scenarzystów Script Fiesta, a w latach 2013-2017 managerką studia dźwiękowego TOYA Studios. Przez blisko 8 lat sprawowałam kuratorską opiekę nad Kinem Szkoły Filmowej w Łodzi. Uczę na Uniwersytecie Łódzkim, w Warszawskiej Szkole Filmowej i w Liceum Filmowym. Jestem dwukrotną laureatką Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2019 i 2020) za projekty na temat sound designu w filmie.
Gdzie i czego uczę
Na Uniwersytecie Łódzkim w Instytucie Kultury Współczesnej prowadzę zajęcia „Dźwięk i muzyka w filmie” oraz „Programowanie i redakcja repertuarów filmowych”. Wykładam również w Warszawskiej Szkole Filmowej prowadząc zajęcia z analizy filmu. Od 2019 do 2024 roku uczyłam „Teorii i Analizy Filmu” w Liceum Filmowym przy WSF.
Nauczanie to moja pasja, która sprawia mi dużą przyjemność.
NAJWAŻNIEJSZE PYTANIA, KTÓRE SOBIE ZADAJESZ W ZWIĄZKU Z KURSEM
Dlaczego warto zapisać się na kurs?
Krytyczne myślenie pozwala na samodzielne dochodzenie do wniosków oraz wykształca umiejętność całościowego spojrzenia na nabywaną wiedzę. Pracą w grupie wzmacnia empatię i rozwija relacje.
Jak duże są grupy zajęciowe?
Pracujemy w małych grupach (do 8 osób) co pozwala na zintegrowanie się, poznanie osób o podobnych zainteresowaniach i dzielenia się swoimi pasjami, a być może i współtworzenie projektów filmowych.
W jakich terminach odbywają się spotkania w ramach kursu?
Online: 12 zajęć
od 3 marca do 23 czerwca 2025 r. (19:30-21:00)
10.03., 17.03., 24.03., 31.03., 7.04., 5.05., 12.05., 26.05., 2.06., 9.06., 16.06., 23.06.
Stacjonarnie, w Łodzi: 12 zajęć
od 3 marca 2025 r. (17:30-19:00)
10.03., 17.03., 24.03., 31.03., 7.04., 5.05., 12.05., 26.05., 2.06., 9.06., 16.06., 23.06.
Czym jest metoda Film Thinking?
ROZWÓJ POPRZEZ WSPÓLNĄ NAUKĘ
Program edukacyjny pod marką Festiwalu Kamera Akcja. Na FKA duży nacisk kładziemy na dyskusje, warsztaty, i spotkania, bo kochamy się rozwijać i chcemy tą chęcią zarażać innych. To jest naturalna konsekwencja naszych dotychczasowych działań. Rozwijamy się razem z Wami.
NIE MA ZŁYCH ODPOWIEDZI
na naszym kursie każdy pomysł, każda interpretacja, każda opinia jest kluczem do poszukiwań i do znalezienia odpowiedzi i do poszerzania horyzontów czy dostrzegania różnorodnych punktów widzenia. To przestrzeń na samodzielne dochodzenie do wniosków. Nie ma jednego klucza w SZTUCE, a więc i w nauce działania ze sztuką. Uczymy poszanowania do zdania innych.
HORYZONTALNA EDUKACJA
Współtworzycie te zajęcia, to od Was zależy jaki będzie ich przebieg. Jesteśmy dalecy od pedagogiki autorytetu przekazującego wiedzę. Wspólnie, zespołowo dochodzimy do pewnych rozwiązań i pomysłów. Jak przy tworzeniu filmu - team effort - przedyskutowane rozwiązania i pomysły prowadzą do wspólnych rozwiązań.
ELASTYCZNOŚĆ W PEWNYCH RAMACH
Nasza zaletą jest elastyczność. Dostosowywanie zajęć do warsztatowiczów. Wszystkie tematy, zagadnienia omawiane są w sposób dostosowany do grupy i w reakcji na Wasze potrzeby, zajawki, aktualne tematy.
MAMY PROGRAM, ALE NIE MAMY (ścisłego) PLANU
Nie mamy gotowych scenariuszy, których się trzymamy kurczowo. Mamy ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE i konkretne elementy wiedzy do przekazania, ale zawsze dostosowujemy się do preferencji grupy, a zadania do wykonania realizujemy w oparciu o potencjał uczestników. Macie chęć działania w domu - macie ćwiczenia indywidualne między zajęciami, wolicie więcej wiedzy podczas zajęć - ⅓ czasu przeznaczamy na część teoretyczną, macie chęć oglądać filmy - na pewno to wykorzystamy. Dobieramy metody pracy do Waszej energii.
KREATYWNOŚĆ POPRZEZ WYZWANIA
Na naszym kursie mamy do wykonania konkretne ćwiczenia, aby poznawać siebie, rozwijać kreatywność i zapamiętywać informacje.
Jak wygląda program ramowy?
Nie mamy gotowych scenariuszy, których się trzymamy kurczowo. Mamy ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE i konkretne elementy wiedzy do przekazania, ale zawsze dostosowujemy się do preferencji grupy, a zadania do wykonania realizujemy w oparciu o potencjał uczestników.
Plan jest dobierany do dynamiki grupy i preferencji. Dobieramy metody pracy do potrzeb. Często uczestnicy dostają zadania zobaczenia wybranego filmu przed zajęciami, zdarzają się zajęcia, na których oglądamy krótkie metraże. Czasami są zadania kreatywne do wykonania na zajęcia, a czasami jako zadanie domowe.
Skupiamy się na
Czy są zadania, które wykonujemy między zajęciami?
To zależy od Was. Najczęściej otrzymujecie zadanie: zobacz (wybrany wspólnie) film na kolejne zajęcia. Poza tym po każdych zajęciach dostajcie LINKI oraz SKANY materiałów, o które zachaczaliśmy na zajęciach, a także tych, które mogą uzupełnic to co nie zmieściło się w programie 90 minut. Film Thinking to nie WYKŁADY i PRZEKAZYWANIE wiedzy to kreatywne działania, więc to na nich się koncentrujemy. Wiedzę możesz uzupełnić indywidualnie.
Co się dzieje, gdy nie mogę pojawić się na zajęciach?
Nieobecność na zajęciach możesz odrobić w dla Ciebie wygodnej formie. Poprzez:
a) odrabianki tj. 45 minutowe spotkanie w ustalonym indywidualnie terminie (w takie formie odrabiamy maksymalnie dwie nieobecności)
b) poprzez zapoznanie się z prezentacją oraz konspektem zajęć i wykonaniem zadania kreatywnego